جاذبه های جالب ایالت وایومینگ
نوشته شده توسط : mgh


جاذبه های جالب ایالت وایومینگ
غرب وحشی در وایومینگ زنده می‌گردد. وایومینگ یک کدام از نادر جمعیت‌ترین ایالت‌های آمریکا و سرزمینی با مناظر ناهموار، افسانه‌های بی نیاز خاندان‌ای، رودئوها، مزرعه‌داری، شهرهای گاوچران و بعضا از بخشها بیابانی بلندمرتبه عالم میباشد که که درپی بعضی از آن ها را معرفی کرده مهاجرت به قبرس شمالی  و میبینیم.

پارک ملی یلوستون
پارک ملی گراند تتون
جکسون
پارک ایالتی هات اسپرینگز، ترموپولیس
بیشه ملی بریجر-تتون
راءس بیل بوفالو غرب، کودی
حیطه تفریحی ملی تنگه بر افروخته
محدوده رودخانه باد
پیست اسکی تبارک ترقی
راءس تفسیری مسیرهای تاریخی ملی، کاسپر
محوطه تاریخی ملی فورت لارامی
بنای یادبود ملی ساختمان بلند شیاطین
ناحیه تفریحی ملی Bighorn Canyon
شاین
پارک ایالتی کرت چاله
شهر کهن تریل، کودی
پارک ملی یلوستون
یلوستون اولی و دیرین‌ترین پارک ملی عالم میباشد که در سال 1872 تأسیس شد. این جای یکی شگفت انگیزترین بخشها بیابانی روی کره زمین میباشد و حیات وحش فراوان دربرگیرنده خرس‌های گریزلی و سیاه، گرگ‌های خاکستری، بز کوهی، قوهای شیپور و عقاب‌های با شکوه دارااست.

 

همینطور این پارک به‌تیتر مرز و بوم شگفتی‌ها زمین گرمایی شناخته می گردد. آبفشان‌های خش خش، گلدان‌های جوشان و چشمه‌های آب گرم بخار، نیروهایی را که میلیون‌ها سال پیش این دیده‌انداز خیره‌‎کننده را صورت داده‌اند، نماد میدهند. از خصوصیت‌های پررنگ پارک ملی یلوستون می‌اقتدار به آبفشان دارای شهرت Old Faithful، دریاچه Yellowstone و آبشارهای زیبای Lower Falls اشاره نمود.
پارک ملی گراند تتون
پارک ملی گرند تتون یکی‌از جواهرات وایومینگ میباشد که بوسیله قله‌های پرتگاه فن کوه کارکشته تتون تاج گذاری گردیده است. این کوه‌ها، در شمال غربی ایالت، میلیون‌ها سال پیش، وقتی که یک گسل در قالب زمین خم شد و 12 قله به طول بیشتراز 12000 پا را ساخت، تشکیل شدند. بلندترین آنان، گرند تتون، در طول 13770 فوتی از سطح دریا نقط ی اوج میگیرد.
بیشتراز 300 سیرتکامل پرنده، 60 سیرتکامل پستاندار و بخش اعظمی از ماهیان آب شیرین در‌این پارک معاش می‌نمایند. مکان تعجب وجود ندارد که‌این پارک بهشتی برای هوا داران حیات وحش، عکاسان، کوهنوردان، کایاک سواران و کوهنوردان میباشد.
پارک ایالتی هات اسپرینگز
پارک ایالتی هات اسپرینگز که در حوالی والا‌ترین چشمه آب گرم معدنی دنیا تاسیس شده است، مکانی بهتر برای توقف برای اخذ متانت میباشد. آب معدنی بخاری که از چشمه والا فوران می‌نماید به درون گرمابه‌ها هدایت می‌گردد و در دمای 104 رتبه فارنهایت اثبات نگه داشته می گردد. شما می توانید در آب‌های گرم باطن منزل گرمابه دولتی یا این که در استخری روباز ذهنتان را آهسته نمائید.
راءس بیل بوفالو غرب
راءس بیل بوفالو در غرب، پنج موزه جالب دارااست. در موزه بیل بوفالو، میتوانید اثراتی از معاش بوفالو بیل کودی، سرباز و نمایشگر افسانه‌ای آمریکایی را ببینید.
موزه سلاح گرم کودی دربرگیرنده دسته بزرگی از سلاح‌های گرم از سراسر عالم میباشد. حیات‌وحش و زمین‌شناسی وایومینگ موضوعات مهم موزه تاریخ طبیعی دریپر می باشند و می توانید از روش نمایشگاه‌ها متمدن او‌لین ساکنان این دشت‌ها در موزه دشت‌های هند آشنا گردید.
در آلبوم هنر غربی ویتنی، اثرها فردریک رمینگتون، چارلز راسل و جورج کاتلین قضیه غرب وحشی را ادامه می دهند.
بنای یادبود ملی ساختمان بلند شیاطین
بنای یادبود ملی ساختمان بلند شیاطین ( یک آتشفشان یک سری هزار ساله) که بیش تر از 1200 فوت بر فراز دشت‌های شرقی وایومینگ و رودخانه بل فورش جای دارد، یک جواهر زمین‌شناسی میباشد.

 

مسیرهای نو در پیست اسکی گران قدر ایالت وایومینگ
در صورتیکه از ایستادن در صف‌ها و پرداخت هزینه‌های بی حدو حساب برای بلیط اسکی خسته گردیده‌اید، پیست اسکی گرند ترقی، یک گزینش داغ برای تعطیلات اسکی آینده شما در وایومینگ میباشد.
در اینجا مسیرهایی برای همگی توان‌ها پیدا خواهید کرد، البته اسکی‌بازان میانگین به نیکی سرویس ها رسانی می‌نمایند و بیش تر از 70 درصد از زمین‌ها برای آن ها مطلوب طبقه‌بندی شد‌ه‌است. تجهیزات دیگر عبارتند از دو پارک زمینی، کفش‌های برفی، و مسیرهای نوردیک.
این جای ‌ها در فصل تابستان نیز آکنده از شغل‌ها میباشد. آسانسوری خوش چشم انداز، کنسرت موسیقی، مسیرهای دوچرخه‌سواری در کنار رستوران‌ها و دکان‌های خرد جالب، یک هجرت هیجان‌انگیز را برای شما و خانواده‌تان ساخت و ساز می‌نماید.
حوزه‌ تفریحی ملی تنگه فلیمینگ گرج
این حوزه‌ به‌خیال صخره‌های ماسه‌سنگ قرمز‌رنگ چشمگیر، اسم‌گذاری گردیده است. مخزن فلیمینگ گرج از آب‌های رودخانه گرین تغذیه می شود و مکانی دوستداشتنی برای قایق‌سواری، ماهیگیری، شنا، کمپینگ و کایاک‌سواری میباشد.
خلال صخره‌های رنگارنگ، بعضی از دیوارهای سنگی، سنگ نگاره‌هایی را به اکران میگذارند و فسیل‌های ماقبل تاریخ، اکثر اوقات درین حوزه‌ یافت می شود.





:: برچسب‌ها: مهاجرت به قبرس شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مهر 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: